23 juli - Reisverslag uit Peking, China van Henk & Peet - WaarBenJij.nu 23 juli - Reisverslag uit Peking, China van Henk & Peet - WaarBenJij.nu

23 juli

Blijf op de hoogte en volg Henk & Peet

23 Juli 2014 | China, Peking

Om 13.45 uur gaat onze trein naar Xi An. Daarom hebben we eerst nog tijd om naar het Luo Yang historisch museum te gaan. Zoals alles hier heel groot, veel Chinese tekens en weinig Engelse uitleg. Erg jammer!!
In het museum vinden we wel een barretje, waar we Italian coffee konden krijgen. Die kans pakken we meteen. De koffie wordt met veel aandacht gezet: het gaat met een percolator en duurt ongeveer een half uur voor je koffie klaar is. Maar dan heb je ook wat, heerlijk….
Op het station van Yuo Lang vinden we een KFC, waar we een heerlijke wrap eten. Henk knapt er helemaal van op. Ook is er een bakkertje, waar we wat brood scoren voor morgenvroeg. Nu zitten we zo’n 2 uur in de trein en zijn benieuwd wat Xian (dat van het terracotta leger) ons brengt.