27 juli - Reisverslag uit Guilin, China van Henk & Peet - WaarBenJij.nu 27 juli - Reisverslag uit Guilin, China van Henk & Peet - WaarBenJij.nu

27 juli

Blijf op de hoogte en volg Henk & Peet

27 Juli 2014 | China, Guilin

We vertrekken om 8 uur naar het vliegveld van Xian. Inchecken, door de douane, nog net tijd voor een kopje koffie. En dan in anderhalf uur naar Guilin. Daar aangekomen gaan we met een bus naar Longji Nationaal Park. Daar slaan we de helft van de bagage op en gaan nog een half uur de berg op met een klein busje (grote bussen mogen daar niet rijden). Wij hadden een echte kamikaze chauffeur,die voor gek en onwijs de berg op scheurde en inhaalde waar het eigenlijk niet kon. Sommigen uit onze groep deden de gordijnen dicht,omdat ze het niet meer konden aanzien. Boven aangekomen moesten we nog een half uur (via trappen) naar boven lopen. De Chinese muur was er niets bij:-) de bagage werd door Porters gedragen,gelukkig. Boven aangekomen bleek ons hotel een soort Zwitsers chalet, met Nederlandse vlag en klompen en een fantastisch uitzicht op de rijstvelden! We namen nog een drankje en wat te eten en kruipen op tijd in bed.