3 augustus - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Henk & Peet - WaarBenJij.nu 3 augustus - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Henk & Peet - WaarBenJij.nu

3 augustus

Blijf op de hoogte en volg Henk & Peet

03 Augustus 2014 | Hong Kong, Hongkong

Om half 10 verzamelen we voor een ontbijt. We gaan ergens zitten en krijgen een bun (zoet broodje) en een omelet (bagger vet) en een kop koffie. Is niet veel, maar kost ook niet veel. Daarna gaan we met de metro naar de haven en daarna met de Ferry naar de overkant. We willen vandaag naar de Peak, waar je een heel mooi uitzicht schijnt te hebben. Eenmaal aan de overkant gaan we met de langste roltrap ter wereld naar boven. De wachtrij voor het trammetjes is zo'n 2 uur (het is zondag,dus weer heeeel druk), daar gaan we niet op wachten. Op de roltrap heb je mooie doorkijkjes op de zijstraten. Boven aangekomen nemen we een taxi (€5) voor het laatste steile stuk naar de Peak. Het uitzicht is werkelijk schitterend!! Als we weer beneden zijn gaan we een rondvaart door de haven doen. Helaas heeft Petra nog steeds geen zeebenen en is de lol er gauw af. Na afloop gaan we terug naar het hotel. 'S Avonds hebben we het afscheidsdiner van de groep bij een Koreaans restaurant. 4 groepsleden vliegen naar huis, 2 gaan door naar Thailand, 4 blijven nog 3dagen in Hong Kong en onze gids vliegt naar India.