1 augustus - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Henk & Peet - WaarBenJij.nu 1 augustus - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Henk & Peet - WaarBenJij.nu

1 augustus

Blijf op de hoogte en volg Henk & Peet

01 Augustus 2014 | Hong Kong, Hongkong

Dit is onze laatste dag in Yangshuo. De morgen kunnen we zelf besteden. We slapen uit, reorganiseren de koffers maar weer eens en gaan ontbijten. Om 12.00 uur hebben we een kalligrafie workshop. Erg leuk, maar moeilijker dan je denkt. We schrijven de cijfers 1 t/ m 10 en de woorden hout,boom en bos, groot, mensen en je eigen naam. We gaan terug naar het hotel en het is belachelijk warm. Tegen 16.00 uur wordt het heel donker en begint het te onweren. Er vallen 2 druppels regen en dat was het alweer. Het is dan wel iets koeler.
Om 18.00 uur worden we opgehaald en rijden we in zo'n 2 uur naar Guilin. Daar vertrekt om 21.20 uur de nachttrein naar Hong Kong. Ook hier is het weer belachelijk druk. Als de deuren open gaan klinkt er veel lawaai en rent de mensen massa naar de treinen: heel bizar. Wij liggen in coupe 13. De wagon is een lange ,smalle gang,met aan de andere kant steeds 3 bedden boven elkaar. Wij hebben (gelukkig) 2 onderste bedden. Om half 10 gaan we rijden en om 22.00 uur gaan de lichten uit